Budapesti diákmunkák

Budapesti Diákmunkák

Budapesti Diákmunkák

Hogyan készülj fel a nyári pörgésre vendéglátósként?

2025. május 17. - Nebulo Melo

A nyári szezon kihívásai a vendéglátásban

A nyári időszak a vendéglátóipar számára egyszerre jelent lehetőséget és kihívást. A turisták, fesztiválok és hosszabb nappalok miatt megnövekszik a forgalom, de a sikerhez nem elég csak kinyitni a teraszt. Fel kell készülni minden fronton: munkaerő, alapanyag, marketing és logisztika. Aki most nem optimalizál, az nyáron lemarad.

250509_nebulo_melo_ke_szu_lj_fel_a_nya_ri_po_rge_sre_3.jpg

Munkaerő – A nyár fő fejtörése

Toborzás: kezdd időben!

Ne május végén kapkodj! A legjobb diákmunkások és szezonális dolgozók már tavasz elején elkelnek. Használj több csatornát:

  • Hirdess célzottan Facebook csoportokban, diákszövetkezetnél, vagy a saját Google Business Profilodon.

  • Írj megkapó szövegeket: „Napsütés, pörgés, jatt: jelentkezz nyári pultosnak!

Még mindig az a leginkább költség- és időhatékony megoldás, ha a szezonálisan jelentkező munkaerőhiányt diákokkal orvosolod, hiszen:

  • Gyorsan bevethetők: a legtöbb diák már rendelkezik valamilyen vendéglátós tapasztalattal, és rugalmasan tudnak alkalmazkodni a pörgős műszakokhoz.

  • Olcsóbbak, mint a főállású munkavállalók: a járulékok jóval alacsonyabbak, különösen, ha diákszövetkezeten keresztül alkalmazod őket.

  • Motiváltak és lelkesek: ha jó a hangulat és korrekt a fizetés, simán beleállnak a hétvégi zárásokba vagy a dupla műszakba is.

  • Könnyen elérhetők: elég egy célzott hirdetés TikTokon vagy Instagramon, és már özönlenek is a jelentkezők.

  • Gyorsan taníthatók: ha jól strukturált a betanítási rendszered, pár nap alatt felveszik a ritmust, és stabil pontjai lehetnek a csapatodnak a nyár során.

Ha okosan kezeled őket – adsz visszajelzést, bevonod őket a csapatba, és emberként bánsz velük –, akkor nemcsak ledolgozzák a nyarat, de jövőre is visszajönnek. Ez aranyat ér.

Betanítás – ne rögtön a mélyvízbe dobd őket

A gyors betanítás nem egyenlő azzal, hogy „ma jössz, holnap viszed az egész műszakot”. Készíts videós tréningeket, írásos pultkezelési útmutatókat, és csinálj heti check-in meetingeket.

Alapanyag- és készletgazdálkodás: ne fogyj ki pont hétvégén

Szezonális beszerzés és hűtési kapacitás

  • Egyeztess a beszállítóiddal legalább 2 héttel előre a nagyobb fesztiválok vagy városi események előtt.

  • Ellenőrizd, hogy a hűtőid és fagyasztóid bírják-e a terhelést – egy elromlott hűtő 300.000 Ft-os veszteség is lehet egy hétvégén.

Ital- és alapanyag-toplista a nyárra

  • Kötelező italok: limonádé variációk, jeges kávé, spritz, rozéfröccs.

  • Menő kaják: smash burger, loaded fries, poké bowl, görög pita.

  • Vegetáriánus opciók = plusz forgalom! Használj hummuszt, grillzöldséget, halloumit.

Marketing – Hogy ne csak a szomszéd terasza legyen tele

Google Cégprofil optimalizálás

  • Frissítsd a nyitvatartást, tölts fel aktuális étlapot és fotókat.

  • Kérj vendégektől értékeléseket, mert a nyári turista ide fog nézni először.

Közösségi média: TikTok & Instagram Reels előnyben

  • Készíts vizuálisan ütős tartalmakat: italkeverés lassítva, burger belső „juicy” vágás, pultos tánc.

  • Használj lokációt és nyári hashtageket: #budapestbar #nyar2025 #teraszlife.

Akciók, amik beindítják a tömeget

  • Happy Hour 16:00–18:00”: 2 az 1-ben koktél.

  • Nyári menü páros”: könnyű ebéd + fröccs fix áron.

  • Instaposzt = 10% kedvezmény” – ha bejelölnek, megéri.

Terasz, dizájn és élmény: mert az Insta-élmény is számít

Hangulatvilágítás, árnyékolás, hangrendszer

  • Szerezz be LED-es hangulatfényeket, és gondoskodj árnyékolásról – különben az első 35 fokos délutánon elmennek máshova.

  • Jöjjön a zenei arculat: chill, nyári funk, vagy low-key latin beat – ne rádió szóljon, hanem curated playlist!

Insta-fal és selfie-pont

  • Készíts fotófalat a logóddal vagy egy neonfelirattal: „Good Vibes Only” vagy „Szerelmes a limonádémba”.

  • Adj mellé hashtaget: #TeraszTúra2025.

Digitalizáció és fizetés: gyorsaság = elégedettség

Online rendelés és digitális étlap

  • A vendégek nem akarnak várni – legyen QR-kódos étlap, rendelés és akár fizetés is mobilról.

  • Használj egyszerű, vizuális rendszerű rendelő appokat (pl. NetPincér GO helyben).

Bankkártya és új fizetési módok

  • Legyen lehetőség Apple Pay, Google Pay, vagy Revolut fizetésre.

  • Egyre többen keresik a borravaló terminálos lehetőséget is!

Tartsd a csapatot motiváltan a teljes szezonon át

Bónuszrendszer és elismerés

  • Vezess be heti „Sztárdolgozó” elismerést – egy mozijegy vagy vacsora motiválóbb, mint hinnéd.

  • Mérd az eladásokat és tarts barátságos versenyt a csapaton belül.

Törődés = lojalitás

  • Adj nekik vizespalackot, naptejet a teraszhoz, vagy legalább egy hideg üdítőt minden műszakban.

  • Egy-egy közös grill party vagy csapatépítő este nyáron csodákra képes.

A nyár nem csak túlélendő, hanem kimaxolható

Aki okosan tervez, az nem csak kihúzza a nyarat, hanem rekordforgalmat, elégedett vendégeket és motivált csapatot tud felmutatni. Ne hagyd az utolsó pillanatra – tervezd meg most a nyári szezon sikerét, és arasd le a gyümölcsét egy forgalmas, pörgős, mégis zökkenőmentes nyárnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestdiakmunka.blog.hu/api/trackback/id/tr7218861042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása